Aktywne 9 miesięcy

Aktywne 9 miesięcy

Zajęcia są bezpieczną gimnastyką dla kobiet oczekujących maluszka, mającą za zadanie przygotować je do trudów porodu i zapewnić im szybszy powrót do formy w okresie połogu.

Ćwiczenia odbywają się umiarkowanym tempie, z licznymi ćwiczeniami oddechowymi, dzięki czemu dbamy o dotlenienie zarówno przyszłej mamy jak i dziecka. Wykorzystywane w lekcji piłki zapewniają podparcie, odciążają stawy i uczą wyczucia równowagi.

Zajęcia zawsze kończą się aktywnym relaksem, dzięki któremu powiększa się świadomość własnego ciała.

Zalety ćwiczeń w czasie ciąży:

   * poprawa krążenia w tkance skórnej uelastyczni ją, znacznie zmniejszając ryzyko wystąpienia rozstępów skórnych,
   * stretching zapewni prawidłowe funkcjonowanie więzadeł i stawów oraz uwolni od uciążliwych w czasie ciąży napięć,
   * regulacja przemiany materii pozwoli ci zapobiec nadwadze,
   * zwiększony przepływ krwi przez ciało zmniejsza dolegliwości takie, jak bóle głowy i krzyża,
   *  umiejętność aktywnego relaksowania się zmniejszy odczuwanie bólu w momencie występowania skurczy porodowych,
   * lepsze ukrwienie gruczołu piersiowego sprzyja laktacji,
    * dobra kondycja przed porodem przyśpieszy odzyskanie sprawności fizycznej i psychicznej już po urodzeniu dziecka.

Naukowo udowodniono, że umiarkowana, zaprogramowana aktywność fizyczna w okresie ciąży przynosi wymierne korzyści, zarówno dla matki, jak i dziecka oraz ma nieocenione znaczenie dla przebiegu samego porodu.

Kobiety podejmujące aktywność fizyczną dopiero w ciąży zapraszamy po 12 tygodniu ciąży, a mamom które regularnie ćwiczyły przed zajściem w ciążę zaleca się kontynuację ćwiczeń, z tym, że powinny one zmniejszyć intensywność treningu.

Zajęcia przeznaczone są dla Pań, u których ciąża rozwija się prawidłowo i nie ma żadnych przeciwwskazań do ćwiczeń – wymagane jest zaświadczenie od lekarza prowadzącego.